SD Worx verwelkomt Ascender bij de Payroll Services Alliance

15 december 2016

Geografische uitbreiding naar de regio’s Azië,-Stille Oceaan en het Midden-Oosten

Breda, 15 december 2016, Ascender, de toonaangevende payrolldienstverlener in Azië en het Stille Oceaangebied, treedt toe tot de Payroll Services Alliance, een strategisch netwerk van payrolldienstverleners. Ascender, met hoofdzetel in Sydney, Australië, biedt volledig geïntegreerde en multinationale payrolloplossingen. De Payroll Services Alliance werd in 2010 opgericht door SD Worx en Aditro met als doel toonaangevende payrolldienstverleners samen te brengen om consistente internationale oplossingen te bieden. Door de krachten te bundelen met Ascender omvat het geografische bereik van de Payroll Services Alliance, naast Europa, de VS en Canada, nu ook Azië, het Stille Oceaangebied en het Midden-Oosten. De Payroll Services Alliance bedient nu 130.000 klanten met meer dan 32 miljoen werknemers en is hiermee een van de toonaangevende wereldwijde dienstverleners.

Versterkte leiderschapspositie

De Payroll Services Alliance bestaat uit partners die op een unieke manier samenwerken om het algemene payrollbeheer voor hun klanten te vereenvoudigen. Deze payroll-outsourcingpartners zijn allemaal marktleider in hun regio. Samen vormen ze een wereldwijd netwerk dat lokale expertise en aanwezigheid combineert met wereldwijde doeltreffendheid. Niet alleen op het vlak van oplossingen en innovatie, maar ook qua intellectueel leiderschap en klantgerichtheid. Nu Ascender erbij komt, versterkt de Payroll Services Alliance zijn sterke leiderschapspositie in het Magic Quadrant for Payroll BPO Services van het wereldwijde onderzoeksbureau Gartner: Ascender, SD Worx en Ceridian bevinden zich allemaal in het topkwadrant, als drie van de vijf leiders in het Gartner Magic Quadrant.

“Doordat we binnen de Payroll Services Alliance ook organisaties in Azië, het Stille Oceaangebied, Australië en het Midden-Oosten kunnen bedienen, versterken we de positie van de Alliance binnen de wereldwijde payrollmarkt en dagen we de concurrentie uit. Maar bovenal bieden we onze klanten het beste van twee werelden: wereldwijd beheer met lokale expertise en een consistent niveau van dienstverlening over de grenzen heen”, zegt Steven Van Hoorebeke, CEO van SD Worx Group en medeoprichter van de Payroll Services Alliance.

Rishabh Mehrotra, CEO van Ascender voegt daaraan toe: “We zijn blij dat we deel kunnen uitmaken van de Payroll Services Alliance omdat we zo onze activiteit verder blijven uitbreiden om de grootste payrolldienstverlener in Azië en het Stille Oceaangebied te worden. We zien veel mogelijkheden om onze klanten een grotere toegevoegde waarde te bieden via deze alliantie van regionale experts, die het typische ‘one-size-fits-all’-model, zoals te vinden is bij verschillende wereldwijde payrolldienstverleners, op de helling zet. Deze alliantie zal een wezenlijke impact hebben op de groei van onze activiteiten.”

Toonaangevende payrolldienstverlener in Azië en het Stille Oceaangebied versterkt de Payroll Services Alliance

Ascender is marktleider in Multi-Country Payroll Outsourcing (MCPO) in Azië, het Stille Oceaangebied en het Midden-Oosten. Het bedrijf heeft expertise op het vlak van zowel regionale als internationale payrolloutsourcing. Met zijn 700 werknemers in 19 landen biedt Ascender diensten aan meer dan 3.000 klanten met alles samen ruim 1 miljoen werknemers in meer dan 35 landen. Hun klantenportfolio varieert van kmo's tot multinationals in alle verticale sectoren, zowel met lokale als internationale klanten.
Dankzij zijn cloudgebaseerde platform kan Ascender probleemloos het hoofd bieden aan erg grote, complexe klanten die process re-engineering, processtandaardisering en -automatisering en uitgebreide payrolloplossingen vereisen. Ascender biedt ook leeroplossingen aan zijn klanten, met een focus op nieuwe methoden zoals adaptief leren en gamification. De organisatie is toonaangevend in online leren in Australië en won sinds 2012 jaarlijks awards.