SD Worx zet sterke jaarresultaten neer in 2016

21 april 2017

SD Worx zet sterke jaarresultaten neer in 2016

Breda, 21 april 2017 – HR-dienstverlener SD Worx zag zijn omzet vorig jaar stijgen van 284 miljoen euro naar 397 miljoen euro. Die forse groei komt vooral door twee grote acquisities vorig jaar: in maart nam SD Worx het Duitse fidelis HR over, in juni kwamen Ceridian UK en Ceridian Ierland erbij. Hierdoor verstevigde SD Worx zijn plaats als nummer twee op de Europese markt van payroll-bedrijven.

De overnames zorgden voor een omzetstijging van 90 miljoen euro. De 23 miljoen euro extra omzet komt door organische groei, goed voor een stijging van acht procent ten opzichte van 2015. Vergeleken met dat jaar nam de nettowinst met 9,4 miljoen euro toe tot 47,7 miljoen euro in 2016. De winst voor belastingen, EBIT, klom van 25,2 tot 35,2 miljoen euro in 2016.

SD Worx jaarresultaten 2016

Internationale speler, maar met aandacht voor lokale markten

Vorig jaar kocht SD Worx ook de resterende aandelen van het Belgische bedrijf Protime en SD Worx Nederland, zodat beide bedrijven nu voor de volle honderd procent deel uitmaken van de SD Worx Group. Die heeft vandaag kantoren in tien landen: België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Luxemburg, Mauritius, Nederland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Via de Payroll Services Alliance levert SD Worx diensten aan bedrijven over de hele wereld.

“Vorig jaar was voor SD Worx duidelijk het jaar van de internationalisering. We zien dan ook nog heel veel groeipotentieel in die internationale markt. Ook onze klanten werken steeds meer internationaal. Daar spelen we met onze dienstverlening op in. We combineren onze internationale expertise met onze kennis van de lokale markten en business. Zo volgen we de klanten in hun internationale groeipad en blijven we tegelijk letterlijk dicht bij hen staan. Die combinatie van lokale verankering en internationale aanwezigheid blijft een belangrijke troef”, zegt Steven Van Hoorebeke, CEO van de SD Worx Group.