Lush vertrouwt zijn payroll toe aan SD Worx

5 april 2018

Lush vertrouwt zijn payroll toe aan SD Worx

Lush Handmade Cosmetics

Londen, donderdag 5 april 2018. SD Worx, een toonaangevende leverancier van wereldwijde payroll- en hr-services, werd door cosmeticabedrijf Lush uitgekozen om de payroll van het bedrijf op zich te nemen. SD Worx zal van start gaan met de payrollactiviteiten voor 4.500 medewerkers, met inbegrip van alle 102 Lush-winkels in het Verenigd Koninkrijk, de productie-, support- en digitale teams, en voor 300 medewerkers in de productievestiging van het bedrijf in Duitsland. Als de implementering een succes blijkt te zijn, bestaat de mogelijkheid om uit te breiden naar andere wereldmarkten die hun payrollaanbod herzien. Het Britse team van Lush neemt namelijk wel vaker het voortouw bij dergelijke initiatieven.

In het Verenigd Koninkrijk en Ierland zal SD Worx de payrollsoftware HRevolution in gebruik nemen om de payroll van Lush te beheren. Dit is software in de cloud die voortdurend wordt afgestemd op de wijzigende wetgeving en die ervoor zorgt dat Lush op ieder moment aan de wetgeving voldoet. Verwacht wordt dat de software tegen augustus 2018 volledig operationeel zal zijn in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. In Duitsland is SD Worx al van start gegaan met de implementering van zijn payrollsoftware ACCURAT HCM voor 300 medewerkers in de productievestigingen van Lush. Hier zal Lush ook de software Protime van SD Worx voor tijdregistratie en het beheer van aanwezigheden volledig integreren in zijn payrollactiviteiten. Lush verwacht dat deze integrale aanpak aanzienlijke productiviteitsverbeteringen met zich zal meebrengen. Manuele handelingen zijn niet langer nodig, aangezien HRevolution en Protime volledig geautomatiseerd zijn. De software zal tegen juli dit jaar in Duitsland operationeel zijn.

Flexibiliteit en naadloze integratie

Volgens Aaron Mudd, European Pay and Benefits Manager bij Lush, is de ondersteuning door SD Worx van onschatbare waarde. "Als bedrijf willen we in de eerste plaats onze eigen systemen intern uitbouwen en in gebruik nemen, maar voor een cruciale functie als payroll zou dat veel te complex en riskant zijn. Onze vorige oplossing werkte gewoonweg niet, dus moesten we een verandering doorvoeren in het belang van onze medewerkers. Daarom kozen we voor SD Worx. Nu SD Worx de payrollaspecten, zoals actualiseringen van de wetgeving en IT-vereisten, op zich neemt, behaalt het team bij Lush een hogere productiviteit en kan het team zich richten op datgene waar het goed in is, dag in, dag uit."

Flexibiliteit was een cruciale vereiste. De beschikbaarheid van een open API was dan ook een belangrijke reden waarom Lush koos voor SD Worx als partner. Dit betekent dat Lush de oplossing kan afstemmen op zijn eigen behoeften en er zo voor kan zorgen dat ze naadloos geïntegreerd wordt in de bestaande systemen. Een goed voorbeeld daarvan is de digitale website die Lush voor alle medewerkers ontwikkelt. Op die website kunnen ze taken zoals aanvragen voor opleidingen of vakantie beheren. Zodra die website klaar is, zal die parallel lopen met de software HRevolution van SD Worx, waardoor Lush en zijn medewerkers tijd en geld kunnen besparen en de positie van Lush als digitaal bedrijf kunnen aantonen.

Een gezamenlijke aanpak

Doug Sawers, Managing Director bij SD Worx UK & Ireland zegt: "We zien de overeenkomst met Lush als een partnerschap en niet zozeer als een traditionele relatie tussen klant en leverancier. De gezamenlijke aanpak van het team was hierbij cruciaal. Hierdoor konden we een systeem leveren dat aansluit bij de specifieke behoeften van Lush. Dit noemen we klantgerichtheid. Hun digitale ingesteldheid sluit aan bij de kernwaarden van SD Worx als digitale leider. We zijn dan ook verheugd om samen te werken met zo'n succesvol bedrijf vol ongelooflijk getalenteerde mensen."
Het nieuws onderstreept eveneens het positieve traject dat SD Worx als wereldbedrijf aflegt. Jean Luc Barbier, Vice President bij SD Worx Global Solutions vertelt: "De overeenkomst met Lush is een perfect voorbeeld van de voortdurende vooruitgang die SD Worx boekt op de internationale markt. We streven ernaar onze dienstverlening wereldwijd en via ons netwerk van hoogwaardige partners uit te breiden. Het multinationale engagement dat Lush met deze overeenkomst uitdraagt is een sterke indicator van de impact die we op internationaal niveau hebben. Dit is precies het soort project waar we deel van willen uitmaken."