SD Worx wint internationale Customer Experience Award

22 november 2018

Breda, 21 november 2018. HR-dienstenverlener SD Worx heeft in Belgiƫ een award gewonnen voor klantgerichtheid in de categorie Business Change or Transformation. De award werd uitgereikt door CXPA, de Customer Experience Professionals Association.

SD Worx stelt klantgerichtheid al jaren centraal. In 2015 bepaalde de organisatie haar klantvisie voor het kmo-segment (red: Belgische MKB-markt) in drie trefwoorden: eenvoudig, concreet en  beloofd. Om die belofte te realiseren, riep SD Worx het project Mindcraft in het leven. Met resultaat: driekwart van de Belgische kmo-klanten geeft SD Worx vandaag een score van 9/10, een stijging van 49% ten opzichte van vóór de start van Mindcraft.

Een tevredenheidsscore van 9/10

De ambitie van Mindcraft is om mogelijke ontevredenheid bij klanten op te sporen en op te lossen vóór er klachten komen. Door op die manier proactief te reageren, kan SD Worx negatieve emoties ombuigen tot positieve ervaringen. Bedoeling is om minstens een score van 9/10 te behalen bij een volgende klantenevaluatie. Op dit moment geven elke maand al zo’n duizend Belgische klanten de organisatie een 9 of 10 op 10, en dat aantal blijft stijgen. SD Worx is bezig om Mindcraft in al zijn kantoren in 10 verschillende landen uit te rollen.

Mindcraft

Een van deze tevreden klanten, Benoit Van Huffel van Viata online apotheek, licht zijn score toe: “Toen het telefoongesprek met de dossierbeheerder op een technische kwestie kwam, schakelden we over op een conference call, waarbij een juridische medewerker werd betrokken. Samen losten ze mijn vraag snel en efficiënt op, zonder heen-en-weer mailen of telefoneren.”

Met de award krijgt SD Worx internationale erkenning. Het deelt de prijs met OneStone, de partner die het Mindcraft-project mee heeft bedacht en opgezet.

Kurt Stragier, Customer Experience Catalyst bij SD Worx: “We lanceerden Mindcraft in België en intussen sprongen ook Duitsland en Nederland op de kar. De award is een mooie erkenning van de bijzondere weg die we samen hebben afgelegd om onze organisatie nog klantgerichter te maken.”