Business Analist (Almere)

Business analyst – Almere, fulltime (m/v)

Ben jij een proactieve Business analyst die wil meewerken om de beste HRM- en Payrollsoftware te realiseren? Vind jij het een uitdaging om wensen te inventariseren en deze samen met IT te vertalen naar efficiënte softwareoplossingen? Dat komt goed uit! Wij zoeken een enthousiaste Business analyst om ons Productmanagement team in Almere te komen versterken.

Wat ga je doen?

  • Intensief samenwerken met de klant en IT.
  • Wensen en eisen inventariseren (requirements).
  • Samen met IT wensen vertalen naar slimme oplossingen.
  • Schrijven van requirements, procesbeschrijvingen, impactanalyses en functioneel ontwerpen.
  • Overzicht houden over de analyse en de voortgang van het ontwikkeltraject.
  • Meedenken in vernieuwing en innovaties binnen het vakgebied van HRM & Payroll.

Hoe ziet je dag eruit?

Je hebt nét je eerste kop koffie voor vandaag gehaald en dan gaat de telefoon al. Eén van je klanten heeft een vraag over het effect van een wetswijziging op zijn pakket én wil toch nieuwe functionaliteiten. Meteen even schakelen met de Product owner.

Na de lunch heb je tijd gereserveerd om die ene klant te bellen om door te vragen over de functionele wensen en eisen die specifiek voor hen van toepassing zijn. Je adviseert hen gelijk over de mogelijke knelpunten, maar komt uiteraard ook met een oplossing. Je gaat direct aan de slag om een business case op te stellen. Aan het eind van de middag begint je case al aardig vorm te krijgen en ga je met een tevreden gevoel naar huis.

Waaruit bestaat je team?

Samen met je collega’s maak jij deel uit van ons Product management team. Je rapporteert rechtstreeks aan de Manager product management. Lekkere korte lijntjes dus.

Jobs

Wat verwachten wij?

  • Een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur Bedrijfskunde, Bedrijfskundige informatica of Informatiekunde.
  • Enthousiasme, pro activiteit en organisatorisch vermogen.
  • Creativiteit en goed kunnen werken in teamverband.
  • Je bedenkt in teamverband passende oplossingen voor complexe vraagstukken.
  • Je hebt een helicopterview en bent in staat om alle deliverables van een project in kaart te brengen en te prioriteren.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.
  • Affiniteit met IT, HRM & Payroll.
  • Ervaring met SQL is een pré.

Wat biedt SD Worx ?

  • Een goed salaris, 30 vakantiedagen, een leaseauto, laptop en smartphone.
  • Enthousiaste collega’s en een goede werksfeer in een open werkomgeving, met maandelijkse borrels & gezamenlijke lunches, muziek quizzen, sporttoernooien en een personeelsfeest op zijn tijd. Met dank aan onze vitaliteitscommissie.
  • Een uitdagende, fulltime functie met veel zelfstandigheid.
  • Werken bij een internationaal bedrijf.

Hoe is de sollicitatieprocedure?

Stap 1: Solliciteer!
Stuur met behulp van deze link je CV en een korte motivatie en je hoort zo snel mogelijk van ons.

Stap 2: Eerste gesprek
Je komt bij ons op gesprek om kennis te maken en om elkaar het hemd van het lijf te vragen. We hopen dat jij ook wat moeilijke vragen voor óns hebt.

Stap 3: Tweede gesprek
Na die eerste kennismaking zijn er nog meer mensen die je allerlei vragen willen stellen, je toekomstige leidinggevende bijvoorbeeld. Dus je komt gewoon nóg een keer babbelen.

Stap 4: Contractvoorstel
We doen jou een aanbod. Hopelijk bevalt het je.

Stap 5: In dienst
Nadat je je contract hebt getekend gaan wij zorgen dat er een gezellige werkplek voor je klaar is op je eerste werkdag. Welkom!

Heb je vragen over deze vacature? Neem contact op met Elly Vriends, onze manager HR & Facility via 06-12985541 of Elly.vriends@sdworx.com.

Solliciteer nu

Werken bij SD Worx