Technical Support Engineer

Omdat wij onze klanten ook de nodige technische ondersteuning willen bieden

Om onze Support afdeling te versterken, zijn wij op zoek naar een proactieve en enthousiaste collega, die onze klanten ontzorgt bij technische vraagstukken op het gebied van onze Cobra software en deze kan vertalen in concrete oplossingen. Oh ja, het gaat om 40 uur per week en je standplaats wordt Almere.

Wat doe je nou eigenlijk écht als Technical support engineer?

Je analyseert en lost waar mogelijk incidenten van technische aard op, welke niet door de Support engineer kunnen worden opgelost.
Je treedt in contact met klanten aangaande technische issues.  
Je bent verantwoordelijk voor het oplossen, dan wel adresseren van incidenten, afhankelijk van de complexiteit van het vraagstuk. Technische issues zullen waar mogelijk zelf worden opgelost, dan wel doorgespeeld naar afdeling Development.  
Het analyseren van incidenten, waardoor bepaalde patronen duidelijk worden, teneinde bugs in het systeem te constateren en op te laten lossen.  

Hoe ziet je dag eruit?

Onder het genot van je eerste kop koffie open je je mailbox. Je hebt een urgent mailtje van een collega Payroll consultant die een technisch vraagstuk van zijn klant aan je voorlegt.  
Later op de ochtend heb je overleg met de collega’s van de afdeling Development om samen te kijken naar een oplossing voor het technische vraagstuk van die ene klant waar je zelf niet helemaal aan uitkomt. Aan het eind van de middag koppel je je bevindingen terug aan de consultant van de klant en daarna ga je met een tevreden gevoel naar huis.


Waaruit bestaat je team?

Samen met je support engineer collega’s maak je onderdeel uit van de afdeling Support. Je rapporteert rechtstreeks aan de Teammanager Support. Lekkere korte lijntjes dus.

Wat verwachten wij?

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau, richting ICT
  • Je hebt kennis van SQL en Cobra.
  • Kennis van het pakket “Topdesk” is een pré
  • Je kunt goed analyseren, technische issues in kaart brengen en patronen ontdekken
  • Je bent communicatief sterk en klantgericht en daardoor kun je onze klanten optimaal bedienen
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.

Wat bieden wij?

  • Een baan voor 40 uur per week met een prima salaris. En ook allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden natuurlijk, zoals een goede pensioenregeling en collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.
  • Enthousiaste collega’s en een goede werksfeer. Met maandelijkse borrels & gezamenlijke lunches, muziek quizzen, sporttoernooien en een personeelsfeest op zijn tijd. Met dank aan onze vitaliteitscommissie.
  • 30 vakantiedagen. Als je maar belooft om ze niet allemaal op te nemen in de drukste maanden van het jaar.
  • Samenwerken in een internationale omgeving met collega's uit onder andere Nederland, en onze andere 9 SD Worx-landen.

Hoe is de sollicitatieprocedure?

Stap 1: Solliciteer! 
Stuur met behulp van deze link je CV en een korte motivatie en je hoort zo snel mogelijk van ons.

Stap 2: Eerste gesprek
Je komt bij ons op gesprek om kennis te maken en om elkaar het hemd van het lijf te vragen. We hopen dat jij ook wat moeilijke vragen voor óns hebt. 

Stap 3: Tweede gesprek
Na die eerste kennismaking zijn er nog meer mensen die je allerlei vragen willen stellen, je toekomstige leidinggevende bijvoorbeeld. Dus je komt gewoon nóg een keer babbelen.

Stap 4: Contractvoorstel
We doen jou een aanbod. Hopelijk bevalt het je.

Stap 5: In dienst
Nadat je je contract hebt getekend gaan wij zorgen dat er een gezellige werkplek voor je klaar is op je eerste werkdag. Welkom!

Heb je vragen over deze vacature? Neem contact op met Elly Vriends, onze manager HR & Facility.

  • 06-12985541
  • Elly.vriends@sdworx.com