Technical Support Engineer

Omdat wij onze klanten ook de nodige technische ondersteuning willen bieden

Om onze Support afdeling te versterken, zijn wij op zoek naar een enthousiaste technische collega voor 40 uur per week, en je standplaats bepalen we samen in goed overleg.

Wat doe je nou eigenlijk écht als Technical support engineer?

  • Je analyseert en lost waar mogelijk incidenten van technische aard op, welke niet door de Support engineer kunnen worden opgelost. Dit kunnen incidenten van klanten zijn, maar ook van je collega’s. 
  • Om productieprocessen niet te verstoren gebruik je het oplossen/analyseren van problemen  een aparte support-omgeving, waar je een geanonimiseerde kopie van de klantdatabase kan koppelen en in alle rust kunt onderzoeken, met als mogelijke resultaten:
  • Er moet toch een ontwikkelaar in de programmacode kijken, in dit geval draag je de kopie database met een uitvoerige beschrijving van het probleem en jouw analyse over aan de afdeling ontwikkeling. 
  • Er dient een wijziging te komen in de programmacode, je maakt dit intern bekend middels een wijzigingsverzoek, met vermelding van het probleem en jouw analyse.
  • Je kan het probleem telefonisch met de klant/collega oplossen en begeleidt hem/haar hierbij, 

Hoe ziet je dag eruit?

Onder het genot van je eerste kop koffie open je TOPdesk en bekijkt welke incidenten de meeste urgentie hebben. Maar er kan ook een telefoontje binnen komen welke urgent is. 
Ook nu maak je de afweging waar de prioriteit ligt, je zal dus onder druk moeten kunnen werken en je prioriteiten goed moeten kunnen bepalen. Vanuit andere afdelingen kan je ook worden gevraagd om een SQL-analyse te maken van klantdata of mag je input geven voor een bepaald project. Geen dag zal dus hetzelfde zijn.

Waaruit bestaat je team?

De afdeling technisch support zal samen met jou uit 4 collega’s bestaan. Je zit op kantoor met de collega’s die het eerste klantcontact hebben en je ondersteunt deze collega’s indien nodig. Niet ver van support zitten je collega’s van ontwikkeling, handig als je even wil sparren over een bepaald probleem. Maar ook de collega’s van ASP beheer die de servers en databases beheren zitten niet ver weg en zal je in je dagelijkse werk regelmatig nodig hebben.

Heb je een goed idee voor Cobra dan kan je ook bij je collega’s van PRM binnenstappen, zij zijn productowner van het programma en bepalen onder andere  aanpassingen en releases.

 

Wat verwachten wij?

  • Je hebt een MBO werk- en denkniveau, richting ICT.
  • Kennis van SQL is een pre evenals kennis van Cobra, of je bent bereid dit in korte tijd middels cursussen te leren.
  • Kennis van het pakket “TOPdesk” is een pré.
  • Je kunt goed analyseren, technische issues in kaart brengen en patronen ontdekken.
  • Je kan goed in teamverband werken en je bent klantgericht.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.

Wat bieden wij?

  • Een baan voor 40 uur per week met een prima salaris. En ook allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden natuurlijk, zoals een goede pensioenregeling en collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.
  • Enthousiaste collega’s en een goede werksfeer. Met maandelijkse borrels & gezamenlijke lunches, muziek quizzen, sporttoernooien en een personeelsfeest op zijn tijd. Met dank aan onze vitaliteitscommissie.
  • 30 vakantiedagen. Als je maar belooft om ze niet allemaal op te nemen in de drukste maanden van het jaar.
  • Samenwerken in een internationale omgeving met collega's uit onder andere Nederland, en onze andere 9 SD Worx-landen.

Hoe is de sollicitatieprocedure?

Stap 1: Solliciteer! 
Stuur met behulp van deze link je CV en een korte motivatie en je hoort zo snel mogelijk van ons.

Stap 2: Eerste gesprek
Je komt bij ons op gesprek om kennis te maken en om elkaar het hemd van het lijf te vragen. We hopen dat jij ook wat moeilijke vragen voor óns hebt. 

Stap 3: Tweede gesprek
Na die eerste kennismaking zijn er nog meer mensen die je allerlei vragen willen stellen, je toekomstige leidinggevende bijvoorbeeld. Dus je komt gewoon nóg een keer babbelen.

Stap 4: Contractvoorstel
We doen jou een aanbod. Hopelijk bevalt het je.

Stap 5: In dienst
Nadat je je contract hebt getekend gaan wij zorgen dat er een gezellige werkplek voor je klaar is op je eerste werkdag. Welkom!

Heb je vragen over deze vacature? Neem contact op met Elly Vriends, onze manager HR & Facility.

  • 06-12985541
  • Elly.vriends@sdworx.com