1. Home>
  2. Nieuws>
  3. Software & automatisering >

Cobra als HR-platform

-Leestijd:: 3 Minuten
Cobra als HR-platform

Je HR- en salarisapplicatie als startpunt voor alle tools waarmee je op jouw afdeling werkt. Eén plaats om in te loggen en om met je medewerkers te delen. Dat is waar SD Worx zich met Cobra in specialiseert, want Cobra is bij uitstek geschikt om te koppelen met andere oplossingen. SD Worx heeft namelijk een eigen team van api-experts in huis dat continu nieuwe koppelingen ontwikkelt. Daardoor kan Cobra met vrijwel ieder systeem praten, en is het ook mogelijk om speciale tegels van externe partners aan het Cobra tegelmenu toe te voegen. 

    HR-elementen samenbrengen tot employee experience platform

    Het heeft veel voordelen om verschillende HR-elementen samen te brengt op één plek. Als je Cobra HRM & Salaris bijvoorbeeld koppelt met performance management tools, opleiding- & trainingsaanbod, of employee engagement tools, kun je veel processen vereenvoudigen. Als HR-professional houd je tijd over doordat processen een connectie met elkaar hebben. Je hoeft bijvoorbeeld geen extra moeite meer te doen om gegevens uit verschillende bronnen te halen. Je kunt hierdoor ook gemakkelijker inzichten en rapportages oproepen. Ook de doorstroom tussen verschillende processen verloopt soepeler.   

    Wat is een api?

    Api staat voor Application Programming Interface. Met zo’n interface wordt als het ware een ingang in het systeem gebouwd voor andere systemen en software. Via de interface kunnen de systemen met elkaar communiceren en gegevens uitwisselen. Een Api is flexibel: bij het maken van de interface is te bepalen welke gegevens precies uitgewisseld moeten worden en op welke manier.

    Met het koppelen van andere tools aan Cobra, creëer je bovendien voor je medewerkers als het ware een ‘employee experience platform’. Zij kunnen terecht op één digitale plek voor al hun HR-zaken, of dat nu het raadplegen van documenten is, of het bekijken van teamdoelstellingen en persoonlijke voortgang.

    Voorbeeld: Koppeling met De Amersfoortse | Verzekeringen

    Heb je een Inkomensverzekering bij De Amersfoortse? Dan is het mogelijk om Cobra Salaris te koppelen aan de verzekeringsadministratie van De Amersfoortse. Wijzigingen van medewerkersgegevens en in- en uitdiensttredingen worden automatisch vanuit Cobra in het administratiepakket van De Amersfoortse gezet. Het is niet meer nodig om deze gegevens handmatig in het administratiesysteem van De Amersfoortse in te voeren. Wel zo makkelijk!

      Koppelingen direct vanuit Cobra activeren

      Met de Cobra Diensten tegel kan je heel gemakkelijk de meeste koppeling activeren. Bij sommige koppelingen wordt er dan gelijk een tegel aangemaakt waarmee de gebruiker met één klik de gekoppelde applicatie kan openen. Er zijn o.a. tegels beschikbaar voor HROffice, Benefits Plaza, Orgplus en 2DAYSMOOD. Zo creëer je met een paar klikken je eigen “employee experience platform”. Medewerker, manager of HR-functionaris kunnen dan vanuit één plek al hun HR-zaken uitvoeren.

      Voorbeeld: Koppeling met 2DAYSMOOD | Performance management

      Met 2DAYSMOOD wordt een continue stemmings- en betrokkenheidsmeting in je organisatie gedaan. Dit gebeurt aan de hand van een 15 seconden survey die wekelijks wordt verstuurd naar medewerkers in een team of organisatie. De tegel kan in Cobra eenvoudig worden toegevoegd aan het dashboard van de medewerkers. 

        Overzicht van koppelingen

        We hebben de meest gebruikte koppelingen voor je op een rij gezet. Bekijk het overzicht hier. Staat je tool er niet tussen? Geen punt. Neem gerust contact op zodat wij kunnen opzoeken of er al een koppeling beschikbaar is.

        Heb je vragen of wil je meer informatie over een tegel of koppeling? Laat dan hier je gegevens achter.