SD Worx stelt Michael Custers aan als Chief Marketing Officer

Breda, 30 september 2019 – Michael Custers start vandaag als Chief Marketing Officer bij HR-dienstenverlener SD Worx. Hij wordt onder meer verantwoordelijk voor de uitbouw van de productportfolio en de communicatie- en marketingactiviteiten van SD Worx. Michael Custers wordt lid van het executive committee en zal rechtstreeks aan CEO Kobe Verdonck rapporteren.

Michael Custers studeerde journalistiek, maar begon zijn carrière als informatiearchitect bij start-up Aditel. Later werd hij er marketingmanager. Het internetbedrijf ging in 2003 op in Certipost, een joint venture van De Post en Proximus, waar Michael verantwoordelijk was voor marketing en product management. In 2006 startte hij bij het beursgenoteerde Arinso International als Director Investor Relations & Communications. Na de fusie met Northgate in 2008 oefende Michael verschillende commerciële functies uit bij NGA Human Resources (NorthgateArinso). Zo was hij gedurende vijf jaar vanuit de Verenigde Staten verantwoordelijk voor de wereldwijde strategie, partnership- en marketingactiviteiten van het bedrijf. In 2018 werd Michael Chief Marketing & Strategy Officer bij Isabel Group, de grootste speler binnen de Belgische fintech.

Drie speerpunten

“Heel veel van de grote uitdagingen in de maatschappij vandaag draaien om mens en werk. Hoe, waar, wanneer en waarom we werken is allemaal onderhevig aan grote veranderingen. HR speelt een cruciale rol in het beantwoorden van deze vraagstukken en SD Worx heeft de mensen, oplossingen en technologieën om bedrijven daarbij te helpen”, zegt Michael Custers.

“We willen met het bedrijf de Europese nummer één worden en zijn ervan overtuigd dat Michael de juiste bagage en expertise heeft om onze ambitieuze groei vanuit marketing te ondersteunen. Een sterke productportfolio die aansluit op wat onze klanten vragen, is daarbij cruciaal. Ik wens hem heel veel succes bij zijn opdracht”, zegt Kobe Verdonck, CEO van de SD Worx Group.

“Specifiek vanuit marketing zie ik drie grote speerpunten om bij te dragen aan de groei”, zegt Michael Custers. “Ten eerste willen we de klantervaring blijven optimaliseren. De manier waarop de klant de relatie met SD Worx ervaart, zowel persoonlijk als digitaal via onze toepassingen, is cruciaal. Ten tweede willen we onze portfolio aan oplossingen verder innoveren. Ten derde moeten we natuurlijk voor een goede commerciële dynamiek zorgen, onze naamsbekendheid en het merk internationaal verstevigen en via relevante content onze klanten helpen bij het stellen en beantwoorden van de juiste HR-vraagstukken.”

Na zijn studies journalistiek behaalde Michael nog een masterdiploma in Managementwetenschappen en in Industrieel Ondernemingsbeleid. Michael woont in Leuven (België), is getrouwd en heeft drie kinderen.

Meer informatie?

Pieter Goetgebuer