SD Worx Holding investeert sterk in groei

Breda, 28 februari 2020 – Met een geconsolideerde omzet van 767,6 miljoen euro (+29,1%) en een genormaliseerde EBITDA van 85,4 miljoen euro (+25,4%) behaalde HR-dienstenverlener SD Worx mooie groeiresultaten in 2019.

“SD Worx People Solutions, onze businesstak voor Payroll & HR, kent een goede dynamiek, met over het algemeen mooie resultaten in alle landen waar we actief zijn, belangrijke deals met klanten die recurrente inkomsten genereren en een genormaliseerde EBITDA die goed evolueert. De operationele marge is gestegen zoals gepland, dus we kijken terug op een behoorlijk jaar”, zegt Filip Dierckx, voorzitter van de raad van bestuur van SD Worx Holding. “Tegelijk investeren we veel in de transformatie van ons bedrijf in de vorm van digitalisering om in te spelen op de wijzigende klantbehoeften en klaar te zijn voor de toekomst. De activiteiten binnen SD Worx Staffing & Career Solutions, de businesstak die focust op uitzenden en flexibel werk, situeren zich in een markt die onder druk staat. Daarbij komt dat we vorig jaar investeerden in de integratie van de twee bedrijven die we overnamen. Het goede nieuws is dat we erin geslaagd zijn om de prijsdruk te stabiliseren en de relatieve brutomarge constant te houden. We kijken met vertrouwen naar de toekomst en geloven sterk dat de trend naar flexibel werk zal blijven.”

Nummer 1 worden in Europa

Binnen de geconsolideerde omzet van 767,6 miljoen euro zag SD Worx People Solutions, die vandaag payroll- en HR-diensten levert aan meer dan 65.000 klanten in Europa, zijn omzet voornamelijk organisch stijgen van bijna 466,7 miljoen euro in 2018 naar 505,1 miljoen euro in 2019. De genormaliseerde EBITDA steeg van 63,9 miljoen euro in 2018 naar 77,6 miljoen euro in 2019.

“SD Worx People Solutions heeft de ambitie om tegen 2023 de absolute nummer 1 in Europa te worden met een strategie waarin onze klanten, innovatie en het aanreiken van oplossingen die de hele cyclus in personeelsbeleid beheren, centraal staan”, aldus Kobe Verdonck, CEO SD Worx People Solutions. “Met organische groei alleen zal dat niet lukken. We kijken dus continu naar overnames, die ons versterken, zowel inzake geografische aanwezigheid als qua oplossingen voor onze klanten.”

Investeren in integratie

SD Worx Staffing & Career Solutions focust zich op de markt van flexibel werken en biedt diensten rond uitzendwerk, detachering, werving & selectie, loopbaanbegeleiding, outplacement en specifieke payroll voor uitzendkrachten. Het realiseerde een omzet van 264,1 miljoen euro en een EBITDA van 8,4 miljoen euro in 2019, een sterke anorganische stijging in vergelijking met het voorgaande jaar, aangezien dit segment pas werd aangekocht in de loop van 2018 en nu voor het eerst een volledig jaar wordt geconsolideerd.

“In 2019 heeft SD Worx Staffing & Career Solutions belangrijke stappen gezet met de lancering van het merk SD Worx Staffing Solutions en met de integratie van Vio en Flexpoint”, zegt Christophe Petit, CEO SD Worx Staffing Solutions. “In België hebben de integratie-inspanningen geleid tot een aanzienlijke verbetering van onze kostenstructuur, maar was het binnen de huidige marktcontext een moeilijk jaar op niveau van de inkomsten. In Nederland slaagden we, tegen de trend van de markt in, er wel in om de inkomsten te laten groeien. Dat heeft wel de noodzakelijke investeringen in ons kantorennetwerk vereist."

Meer informatie vind je op de pagina voor investor relations.