Pieters en Uneken verlengen contract bij Boels-Dolmans en rijden volgend jaar voor SD Worx Cyclingteam

Europees kampioene op de weg en wereldkampioene koppelkoers Amy Pieters én het 20-jarige talent Lonneke Uneken hebben hun contract bij de Boels-Dolmans formatie verlengd. Pieters verdedigt de komende twee jaren en Uneken de komende vier jaren de kleuren van de beste vrouwenwielerploeg ter wereld die vanaf 1 januari 2021 verder gaat als SD Worx Cyclingteam.

Com_Pieters and Uneken extend Boels-Dolmans contracts and will ride for SD Worx Cycling Team next year_1200x823_1

Eerder maakten olympisch kampioene Anna van der Breggen en voormalig wereldkampioene Chantal Blaak al bekend dat ze het team in de toekomst trouw blijven. ,,Met Amy Pieters hopen we komend jaar ook op de Olympische Spelen in Tokio op de baan te scoren”, benadrukt sportief manager Danny Stam. “Op de koppelkoers is zij met Kirsten Wild hét te kloppen tweetal. Verder heeft Amy zich de laatste twee jaren sterk ontwikkeld op de weg. Niet alleen is zij de ideale teamplayer, maar met haar rappe sprint is zij ook in staat om wedstrijden af te maken. Zo zegevierde ze al in de Ronde van Drenthe, de GP Plouay en de Healthy Ageing Tour. De Europese titel op de weg afgelopen zomer in Alkmaar is een bekroning voor al haar kwaliteiten op de weg. Ik ben ervan overtuigd dat zij zich op de weg de komende twee jaar ook nog tussen de wereldtop kan handhaven.”

Pieters (28 jaar) richt zich in 2021 natuurlijk vooral op de Olympische Spelen. “Ik heb de laatste jaren juist gezien dat de combinatie baan en weg goed bij mij uitpakt”, geeft Pieters aan. “Juist door die combinatie ben ik op beide terreinen beter gaan presteren. Ik zal in 2021 zeker ook wegwedstrijden rijden, maar als er een keuze moet worden gemaakt dan zal die altijd in het teken van Tokio staan. Ik heb bewust ook voor twee jaar bijgetekend zodat ik me in 2022 nog een volledig seizoen op de weg kan richten. Twee jaar lang heb ik van de ploeg de vrijheid gekregen om me optimaal op de baan te richten. In 2022 hoop ik de ploeg daarvoor te bedanken met een sterk seizoen op de weg.”

Stam noemt Lonneke Uneken het grootste talent in het Nederlandse vrouwenwielrennen: “Ze is amper 20 jaar, maar liet in de twee voorjaarskoersen in februari direct zien dat ze met de beteren in het peloton mee kan. In zowel Omloop Het Nieuwsblad als de GP Samyn kon ze de finale kleur geven. Ik denk dat zij zich kan ontwikkelen als een ‘nieuwe’ Chantal Blaak. Ze heeft dezelfde kwaliteiten en is ook enorm gedreven. Een renster die ondanks haar jonge leeftijd heel goed weet wat ze wil.”

Uneken is blij met het vertrouwen dat door het toekomstige SD Worx Cyclingteam in haar wordt uitgesproken. “Een contract van liefst vier jaar is daar het bewijs van”, zegt Uneken opgetogen. “Vanaf het eerste trainingskamp afgelopen winter voelde ik me thuis bij dit team. De eerste wedstrijden liepen meteen goed, wat absoluut naar meer smaakte. Toen Danny Stam met deze aanbieding kwam, heb ik geen moment getwijfeld. Mijn eerste belangrijke richtpunt aan de horizon zijn de Olympische Spelen in Parijs 2024. Het geeft rust dat ik daar in deze vertrouwde omgeving naar toe kan werken. Ook is het een enorme opsteker dat Anna van der Breggen en Chantal Blaak na hun carrière in de ploegleiding en coaching van het team actief blijven. Het blijft bijzonder wanneer je zo’n grote kampioenen als leermeesters kunt hebben.”

“Dat Amy en Lonneke hun contract hebben verlengd, geeft ons als hoofdsponsor heel veel vertrouwen dat we samen met deze prachtige ploeg mooie tijden gaan beleven. Dat zij, net als Anna en Chantal blijven, wijst erop dat de sfeer in de ploeg goed zit en de professionele omkadering top is. Samen met de rensters en de vele fans kijken we uit naar het moment dat er weer veilig gekoerst kan worden”, zegt Kobe Verdonck, CEO van SD Worx.

Over Boels-Dolmans Cycling Team

Het Boels-Dolmans Cycling Team werd opgericht in 2011. Het is sinds eind 2015 het beste vrouwenteam ter wereld in de UCI-ranking. In 2015, 2016, 2017 en 2018 veroverde het team de individuele wereldtitel, in 2016 werd het wereldkampioen ploegentijdrit. De ploeg heeft met Anna van der Breggen de olympisch kampioene op de weg in haar gelederen en won in de afgelopen jaren vrijwel alle belangrijke vrouwenwedstrijden.

Perscontact Boels-Dolmans Cycling Team

Danny Stam
        M +31 6 52845487
        info@boelsdolmanscyclingteam.com
        Twitter: @boelsdolmansct
        Facebook: @boelsdolmanscyclingteam
        Instagram: @boelsdolmansct

Over SD Worx

In een wereld waarin werk een nieuwe invulling krijgt, willen mensen inspiratie putten uit hun job en de vrijheid krijgen zich te focussen op wat echt telt. Tegelijk hebben organisaties dynamische en gemotiveerde medewerkers nodig die kunnen rekenen op slimme technologie. Als toonaangevende Europese leverancier van people solutions laat SD Worx organisaties Human Resources gebruiken om meerwaarde te leveren voor hun eigen business én voor iedereen die voor hen werkt. SD Worx levert people solutions die mensen hun hele carrière lang helpen: van het aantrekken tot het verlonen, belonen en ontwikkelen van het talent dat organisaties succesvol maakt. SD Worx draagt bij aan betere prestaties van organisaties en biedt zijn diensten aan via vier mogelijkheden: technologie, outsourcing, uitgebreide expertise en relevante inzichten uit data.

Meer dan 70.000 kleine en grote ondernemingen over de hele wereld vertrouwen op de 75 jaar ervaring van SD Worx. Het bedrijf biedt zijn people solutions in 130 landen aan, berekent de lonen van meer dan 4 miljoen werknemers en behoort hierbij wereldwijd tot de top 5. De meer dan 4.600 medewerkers van SD Worx zijn actief in elf landen: België (hoofdzetel), Duitsland, Frankrijk, Ierland, Luxemburg, Mauritius, Nederland, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. In 2019 haalde SD Worx een geconsolideerde omzet van 767,6 miljoen euro.

Meer informatie staat op www.sdworx.com / Volg ons via LinkedIn en Twitter

Perscontact SD Worx