SD Worx zet samenwerking op met Europese marktleider Talentsoft

Om bedrijven nog beter bij te staan bij hun werving en selectie, HR, opleidingen en het evalueren van hun medewerkers, gaat SD Worx samenwerken met Talentsoft, de Europese marktleider op vlak van talentmanagementsoftware.

Com_SD Worx zet samenwerking op met Europese marktleider Talentsoft_1200x473_1

In de loopgraven van de arbeidsmarkt woedt nog altijd een heuse oorlog om de beste profielen. Daarom is het noodzakelijk om al die waardevolle medewerkers op een transparante manier mee te betrekken en vooruitzichten te bieden waarin zij als individu met het bedrijf kunnen groeien. De coronacrisis heeft een zo mogelijk nog krachtiger argument aan de oppervlakte gebracht: dankzij de ontwikkeling van hun medewerkers kunnen de teams met een brede dosis polyvalentie en flexibiliteit zich het vlotst aanpassen aan nieuwe werkomstandigheden.

Vanuit standpunt van werknemer

De nieuwe talent suite die SD Worx via Talentsoft aanbiedt, vertrekt vanuit het standpunt van de werknemer. Die krijgt een duidelijk zicht op zijn carrièremogelijkheden en, via een persoonlijk ontwikkelingsplan en opleidingsaanbod, ook alle kansen om stappen te zetten. Een glashelder beeld op de doorgroeimogelijkheden vormt vaak een belangrijke motivatie voor veel werknemers om bij hun bedrijf te blijven ondanks de lokroep van de concurrentie.

Het platform helpt bedrijven in drie domeinen: rekrutering, performance en competenties, en opleidingen. De voordelen gaan van een hertekening van de werkervaring, over managers de tools bieden om meer en beter te gaan coachen en tot een beter inzicht in de aanwezige profielen te komen, onder meer door snellere en grondigere evaluatiemomenten.

“Voor eBlox Talent werken we samen met Talentsoft, een strategische speler en expert binnen het domein van Talent Management. Zij zijn niet alleen de Europese marktleider omdat hun software toonaangevend is, maar ook omdat ze weten hoe ze de diversiteit van Europese praktijken en regelgeving moeten managen. Zo kunnen bedrijven met vestigingen in meerdere landen op een gestroomlijnde manier te werk gaan in al hun afdelingen over de grenzen heen. Het flexibele en intuïtief digitaal platform van Talentsoft biedt mooie vooruitzichten”, zegt Bastien Swÿsen,  Portfolio Manager Partnerships bij SD Worx.