SD Worx en MobileXpense breiden partnership internationaal uit

“Meer tijd, minder stress: digitaal onkostenbeheer biedt werknemers en bedrijven alleen maar voordelen”

Samen bieden MobileXpense en SD Worx klanten een van de meest complete oplossingen voor kostenbeheer. De softwareoplossing van MobileXpense bespaart medewerkers tijd bij het verwerken van onkosten en voorkomt onnodige stress dankzij geautomatiseerde processen. Ook boekhoudafdelingen hebben baat bij deze tool: fouten behoren tot het verleden en de lokale regelgeving in meer dan 70 landen wordt gegarandeerd nageleefd.

SD Worx en MobileXpense werken al bijna 20 jaar samen in het Verenigd Koninkrijk. Hun software wordt vandaag gebruikt door Britse bedrijven waaronder hotel- en restaurantketen Whitbread en bouwmaterialenleverancier Travis Perkins.

De twee bedrijven richten zich op ondernemingen uit het middensegment en bundelen de krachten in alle landen waar SD Worx actief is: België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. SD Worx zal de MobileXpense-oplossing in zijn portfolio opnemen als aanvulling van de brede waaier aan HR-oplossingen die het vandaag aanbiedt.

SD Worx en MobileXpense werken samen ook aan een nieuwe premium tool voor de integratie van loonadministratie met de ondersteuning van het kostenbeheer. De tool staat gepland om te lanceren in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in de eerste helft van 2021.

De nieuwe tool zal de uitgebreide kostenbeheerfuncties van MobileXpense aan boord hebben: een nieuwe (mobiele) app met AI om de gebruikerservaring van medewerkers en hun managers verder te verbeteren, automatische valutaconversie, Google Maps-integratie, en ook kredietkaart- en ERP-integratie.

'Gedeelde visie en engagement tegenover gebruikers'

Door samen te werken willen SD Worx en MobileXpense bedrijven over de hele wereld gebruiksvriendelijke en performante digitale oplossingen bieden. Nu er vragen rijzen over het evenwicht tussen werk en privéleven doordat vrijwel iedereen thuiswerkt, moeten innovatieve oplossingen bedrijven en werknemers helpen om zich aan te passen aan deze nieuwe realiteit. Slim kosten- en loonbeheer maakt hier ongetwijfeld deel van uit en is relevanter dan ooit door de economische onzekerheid die volgt op de pandemie.

"Onze samenwerking met SD Worx sluit naadloos aan bij de groeistrategie die we voor MobileXpense hebben uitgestippeld", vertelt Tine Vandenbreeden, CEO van MobileXpense Group. “Amper twee maanden na mijn aantreden bij MobileXpense als CEO ben ik ontzettend trots om een samenwerking met een van de Europese leiders op het gebied van HR en loonadministratie aan te kondigen. Samen met SD Worx bieden we een compleet pakket voor loon- en kostenbeheer aan dat meerwaarde creëert voor bedrijven wereldwijd. Ik ben ervan overtuigd dat dit een grote sprong voorwaarts is voor MobileXpense en ik kijk ernaar uit om samen te werken met Kobe en zijn team."

"SD Worx en MobileXpense delen dezelfde visie op innovatie en digitalisering, net als een sterk engagement naar gebruikerservaring en klantgerichtheid toe. De tool van MobileXpense is een perfecte aanvulling op onze portfolio en helpt ons een van de meest complete HR-aanbiedingen op de markt te brengen. Gegeven het succes van onze samenwerking in het VK is het logisch dat we deze samenwerking naar een hoger niveau tillen en ons gezamenlijk aanbod naar de brede Europese markt brengen", besluit Kobe Verdonck, CEO van SD Worx.

Over MobileXpense Group

MobileXpense Group is een toonaangevende SaaS-leverancier van wereldwijde oplossingen voor onkostenbeheer. De flexibele oplossingen van de groep vereenvoudigen een complexe en vaak tijdrovende taak voor medewerkers, HR-professionals en boekhoudafdelingen over de hele wereld.

Via haar verschillende merken richt MobileXpense Group zich op een breed scala aan bedrijven in Europa. Multinationals die lokale compliance vereisen, vertrouwen op MobileXpense. Kleine en middelgrote bedrijven worden bediend via Declaree en Dicom Expense voor de Scandinavische landen.

De gecombineerde oplossingen van MobileXpense Group ondersteunen 3000 klanten, van klein tot groot en in vele sectoren. De groep telt 1,7 miljoen eindgebruikers in meer dan 100 landen. Klanten van MobileXpense Group zijn onder andere Canon, UCB, Panalpina, KLM en de Nederlandse overheid.

MobileXpense Group wordt geleid door CEO Tine Vandenbreeden en voorzitter Jan Ivar Borgersen. Ga voor meer informatie naar mobilexpense.com.

Over SD Worx

In een wereld waarin werk een nieuwe invulling krijgt, willen mensen inspiratie putten uit hun job en de vrijheid krijgen zich te focussen op wat echt telt. Tegelijk hebben organisaties dynamische en gemotiveerde medewerkers nodig die kunnen rekenen op slimme technologie. Als toonaangevende Europese leverancier van people solutions laat SD Worx organisaties Human Resources gebruiken om meerwaarde te leveren voor hun eigen business én voor iedereen die voor hen werkt. SD Worx levert people solutions die mensen hun hele carrière lang helpen: van het aantrekken tot het verlonen, belonen en ontwikkelen van het talent dat organisaties succesvol maakt. SD Worx draagt bij aan betere prestaties van organisaties en biedt zijn diensten aan via vier mogelijkheden: technologie, outsourcing, uitgebreide expertise en relevante inzichten uit data.

Meer dan 70.000 kleine en grote ondernemingen over de hele wereld vertrouwen op de 75 jaar ervaring van SD Worx. Het bedrijf biedt zijn people solutions in 130 landen aan, berekent de lonen van meer dan 4 miljoen werknemers en behoort hierbij wereldwijd tot de top 5. De meer dan 4.600 medewerkers van SD Worx zijn actief in elf landen: België (hoofdzetel), Duitsland, Frankrijk, Ierland, Luxemburg, Mauritius, Nederland, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

In 2019 haalde SD Worx een geconsolideerde omzet van 767,6 miljoen euro.

Meer informatie staat op www.sdworx.com / Volg ons via LinkedIn en Twitter

Com_SD Worx en MobileXpense breiden partnership internationaal uit_1200x800_3