SD Worx start payrollactiviteit in Spanje en Portugal en benoemt Carlos Pardo tot Managing Director SD Worx Iberia

Com_Carlos Pardo_1200_818

SD Worx, een toonaangevende Europese HR- & payrolldienstverlener, opent een kantoor in Madrid om zijn activiteiten in Europa verder uit te breiden. SD Worx zal payroll- en HR-diensten bieden aan internationale organisaties die onder meer actief zijn in Spanje en Portugal. Daarnaast start SD Worx ook payrolldiensten op voor de lokale markt, waarbij het mikt op private en publieke organisaties met meer dan 250 werknemers. Met meer dan 25 jaar ervaring in de Spaanse payroll- en HR-markt brengt Carlos Pardo, de voormalige CEO van Meta4, een schat aan ervaring en een sterke leiderschapsreputatie om de ambities van SD Worx in Spanje en Portugal te realiseren.

“SD Worx heeft de ambitie om de Europese nummer 1 te worden in payroll en HR. We breiden onze geografische voetafdruk uit omdat we sterk geloven dat nabijheid bij onze klanten cruciaal is om met hen een relatie op lange termijn uit te bouwen. We bieden onze klanten een lokale aanpak en tegelijk kunnen we hen helpen bij hun internationale groei dankzij onze aanwezigheid en expertise in heel Europa”, zegt Kobe Verdonck, CEO van SD Worx.

"Ik ben ervan overtuigd dat een Europese topspeler als SD Worx een grote waarde creëert voor de Iberische markt. Er zijn hier veel groeimogelijkheden, Spanje en Portugal zijn een van de grootste Europese economieën en ik kijk er erg naar uit om er samen met een sterk team voor te gaan", zegt Carlos Pardo, Managing Director SD Worx Spanje & Portugal. "Klanten kunnen hun payroll- en HR-processen volledig aan ons uitbesteden, zodat ze zich kunnen focussen op hun corebusiness. We zetten ons volledig in voor een kwalitatieve en persoonlijke dienstverlening, dicht bij onze klanten. Dat zal leiden tot een hoog niveau van klanttevredenheid en langdurige relaties. Als onze klanten tevreden zijn, is onze missie geslaagd."

SD Worx is sinds de overname van Adessa vorig jaar actief in Spanje. Adessa verkoopt, installeert en onderhoudt cloud HR- en talentmanagementsoftware van SAP & SuccessFactors en integreert deze software in HR- en payrollsystemen. Vanuit zijn servicecentrum in Malaga ondersteunt Adessa klanten in heel Europa. Het servicecentrum breidde recent zijn diensten uit met een softwarecentrum om mee te werken aan de ontwikkeling van innovatieve HR-oplossingen.

"Het spreekt voor zich dat we nauw zullen samenwerken met Adessa in onze go-to-market aanpak", vervolgt Carlos Pardo. "Ook de tijd- en aanwezigheidssoftware Protime is een merk van SD Worx en ook hier zien we veel potentieel. Zo kunnen we onze klanten een volledig payroll- en HR-pakket aanbieden."

Ervaring en gedrevenheid

Carlos Pardo studeerde economie aan de Complutense Universiteit in Madrid. In 1994 startte hij als financieel analist bij Meta4, leverancier van HR-software. Hij bekleedde er verschillende functies tot hij in 2008 werd benoemd tot Managing Director voor Spanje en Portugal. In januari 2014 werd hij CEO voor Spanje, Portugal en Latijns-Amerika. Hij begeleidde onder andere de hele transitie van on premise- naar cloudsoftware. Eind 2019 werd Carlos Senior Executive Advisor voor tal van technologische start-ups.