SD Worx neemt meerderheidsparticipatie in huapii en breidt talent management aanbod uit

Huapii_logo

De toonaangevende Europese Payroll en HR-dienstenleverancier SD Worx neemt een meerderheidsparticipatie in het Belgische bedrijf huapii. Huapii biedt een talent platform aan dat medewerkers ownership geeft over hun carrière via skill en performance management. SD Worx versterkt zo zijn aanbod in talent management, terwijl huapii een springplank krijgt om internationaal door te breken.

De war for talent woedt volop. Meer dan ooit zoeken bedrijven naar oplossingen om de ontwikkeling van de vaardigheden en competenties van hun medewerkers te stimuleren en op te volgen. Huapii gelooft dat organisaties een omgeving moeten zijn waar medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen groeien. Door al de skills van de medewerkers in kaart te brengen, verbeteren ze de interne mobiliteit en samenwerking. Daarnaast faciliteren ze het gesprek tussen managers en medewerkers via continuous performance management en een open feedback cultuur. Huapii telt vandaag elf medewerkers en heeft een kantoor in Brussel. Het heeft onder meer Accent Jobs, DPG Media, Nipro en Telenet als klanten. Huapii biedt zijn klanten naast een digitaal platform ook bijbehorende adviesdiensten aan om talent te helpen ontwikkelen.

“We zochten een partner die ons kon helpen bij onze internationale groei”, zegt Bruce Fecheyr-Lippens, een van de oprichters van huapii. “We kijken daarbij in eerste instantie naar Nederland en de Scandinavische landen, nadien willen we ook graag snel opstarten in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Via de participatie door SD Worx kunnen we deze groei realiseren. Ten tweede wilen we onze hoge klantentevredenheid absoluut behouden. Onze belangrijkste graadmeter is "are you happy". We geloven dat we, samen met SD Worx, onze huidige en toekomstige klanten nog beter zullen kunnen ondersteunen. Dat we onze eigenheid kunnen bewaren en tegelijk mee kunnen surfen op het internationale succesverhaal van SD Worx, geeft ons veel vertrouwen en goesting om te ondernemen.”

“Vandaag bieden we onze klanten een volledig HR-aanbod aan waarmee ze alle stappen in de loopbaan van hun medewerkers kunnen managen. Met de meerderheidsparticipatie in huapii versterken we nu ons aanbod inzake talent management. We hadden al klassieke performance management tools en ERP-oplossingen voor talent, met de software van huapii gaan we een stap verder en bieden we onze klanten een gebruiksvriendelijke toepassing waarmee ze hun medewerkers alle kansen geven om zich te ontplooien. Dit is meer dan ooit relevant in de war for talent”, zegt Kobe Verdonck, CEO van SD Worx.

Huapii haalde twee weken geleden nog de HR Excellence Award binnen in de categorie Best Employee Engagement & Rewards Company. Het bedrag dat SD Worx in huapii investeert, wordt niet meegedeeld.

Over huapii

Huapii is opgericht in  2019 door Kristof Stevens, Bruce Fecheyr-Lippens & Alice Tranchant. Tim De Troch versterkte het team in 2021 als CEO. Huapii is het talent platform dat medewerkers helpt om te groeien binnen hun carrière en ondernemingen helpt om talent aan te werven, te behouden en te ontwikkelen. Daarom is het platform gericht om skillbased organisaties te maken, waar feedback een gewoonte is en doelstellingen deel zijn van een continu gesprek tussen medewerkers en managers. Onze virale change management aanpak helpt om medewerkers snel aan boord te krijgen en biedt HR unieke people inzichten zodat ze de juiste strategische beslissingen kunnen maken voor hun talenten.

Meer info staat op www.huapii.com / Volg ons via LinkedIn en Youtube