SD Worx stelt Bruce Fecheyr-Lippens aan als Chief People Officer

Bruce Fecheyr

HR- en payroll-dienstenleverancier SD Worx heeft Bruce Fecheyr-Lippens aangesteld als Chief People Officer. Bruce maakt deel uit van het Executive Committee en rapporteert aan CEO Kobe Verdonck.

"Het is een eer om deze functie te mogen opnemen. De visie van het management is inspirerend en ik geloof heel sterk in het groeiverhaal van SD Worx. We zijn een sterke Europese HR-speler die blijft groeien en tegelijk heel dicht bij de klanten blijft staan. Via ons totaalaanbod van diensten en oplossingen kunnen we bedrijven en hun medewerkers in heel Europa volledig ontzorgen inzake HR, talent en payroll. Samen met het team wil ik nadenken over verdere innovatie binnen HR. Bij SD Worx krijgen medewerkers de kans om zichzelf te ontwikkelen en ondernemerschap te tonen. Daar wil ik verder op bouwen. Mensen begeleiden om het volle potentieel uit zichzelf te halen, als individu maar ook als team, dat is mijn drijfveer. Een klimaat waarin iedereen zichzelf kan zijn en kan focussen op eigen sterktes, is motiverend en leidt tot geëngageerde medewerkers. En die hebben we nodig om de steile groei van SD Worx te ondersteunen en onze klanten de beste service te bieden.”

Bruce begon zijn carrière bij McKinsey, waar hij gedurende acht jaar verschillende functies uitoefende. Begin 2017 startte hij bij Solvay. Binnen het HR-management team werkte hij op projecten rond digital HR, people analytics en agile working. Eind 2019 werd hij chief talent officer en senior HR Partner bij Euroclear. Intussen richtte Bruce met enkele partners huapii op, een bedrijf dat oplossingen biedt rond talent management en waarvan SD Worx eind maart dit jaar meerderheidsaandeelhouder werd. Het huidige management van huapii zal de internationale groei van het bedrijf verder ondersteunen. Tijdens zijn carrière werkte Bruce vanuit België, Frankrijk, Nederland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Deze internationale ervaring komt zeker van pas in zijn nieuwe functie.

Bruce vervangt Cathy Geerts die SD Worx eind september verlaat.

"Ik wil Cathy van harte bedanken en wens haar veel succes in haar verdere carrière", zegt Kobe Verdonck, CEO bij SD Worx. "In de drie jaar dat Cathy onze HR-afdeling heeft geleid, heeft ze samen met haar team grote stappen gezet. Ze was een ware SD Worx ambassadeur en ik ben ervan overtuigd dat ze een groot hart zal blijven hebben voor ons mooie bedrijf. Ik vertrouw erop dat Bruce onze groeistrategie en business zal ondersteunen, samen met het HR-team en alle collega's bij SD Worx en ik wens hem hierbij alle succes."