SD Worx zet groeistrategie verder en rapporteert goede resultaten voor 2022

Digital increasing bar graph with businessman hand overlay

SD Worx, de toonaangevende Europese leverancier voor HR-oplossingen, behaalde in 2022 een geconsolideerde omzet van 962,1 miljoen euro. Dat is een stijging van +12,1% ten opzichte van de 858,1 miljoen euro in 2021. De genormaliseerde EBITDA strandt op 136,7 miljoen euro, wat 18,3% meer is in vergelijking met 2021 (115,6 miljoen euro). Het nettoresultaat klom tot 81 miljoen euro, of 73,1% meer dan in 2021 (46,8 miljoen euro).

Compleet HR-aanbod voor elk type klant in Europa

SD Worx zette zijn groeistrategie ook in 2022 verder, met opnieuw dubbele groeicijfers als resultaat. Die groei kwam er zowel organisch als door enkele acquisities. Zo nam SD Worx in 2022 de Kroatische HR & paryoll softwareleverancier HRPRO over, waarmee het toetrad tot Centraal- en Zuidoost-Europa. Met de overnames van Integhro en Intelligo verstevigde het zijn positionering in respectievelijk Spanje en Ierland. Door deze drie acquisities breidde SD Worx zijn portfolio van eigen payroll- & HR-software verder uit en verstevigde het zijn internationale positie. Ook nam SD Worx vorig jaar 80% in handen van huapii, waarmee het zijn aanbod in talentmanagement versterkte. Het bouwde daarnaast verder aan zijn internationale aanbod rond workforce management, core HR, HR analytics en, via SD Worx Academy, een breed pakket aan opleidingen. SD Worx verfijnde ook zijn mysdworx app, waarmee werkgevers en werknemers hun personeelszaken kunnen beheren. Met dit alles biedt SD Worx zijn klanten, van kleinere lokale bedrijven tot grote mulltinationals, oplossingen waarmee ze al hun personeelszaken kunnen beheren. Klanten kunnen daarbij kiezen om het beheer gedeeltelijk of volledig uit te besteden aan SD Worx.

"We blikken tevreden terug op 2022. Onze core business doet het heel goed: de omzet voor payroll en reward groeide in 2022 met 19%. De omzet van ons aanbod rond workforce management steeg met 16%. De verwachte groei in de markt voor flexibele arbeid, die algemeen onder druk staat, heeft zich echter niet gematerialiseerd. Voor onze business rond flexibele arbeid rapporteren we een licht omzetverlies. Algemeen blijven het uitdagende tijden, met de oorlog in Oekraïne, de hoge energieprijzen en inflatie. Ook de krapte op de arbeidsmarkt blijft spelen, al verwelkomden we vorig jaar toch 1500 nieuwe collega’s. We blijven dus investeren in onze duurzame groei", zegt Filip Dierckx, voorzitter van de raad van bestuur.

"SD Worx is de laatste jaren snel uitgegroeid tot een Europese HR-speler, zodat we onze klanten nog meer en betere lokale en internationale oplossingen kunnen aanbieden. SD Worx heeft een unieke positie bereikt, met lokale aanwezigheid in 26 landen en de daaraan gelinkte kennis van de lokale wetgeving rond payroll en HR. Het is dankzij onze geëngageerde medewerkers en onze trouwe klanten dat we dit hebben bereikt en ik wil hen hiervoor uitdrukkelijk bedanken. In 2023 en de volgende jaren zullen we volop blijven investeren om onze klanten, lokaal en internationaal, van klein tot groot, nog meer te ontzorgen met digitale oplossingen, aangevuld met een persoonlijke dienstverlening die toegevoegde waarde creëert. Onze klantgerichtheid en de lokale verankering, gecombineerd met het internationale aanbod, is hoe wij het verschil maken", aldus Kobe Verdonck, CEO van SD Worx.

Wettelijke controle

De wettelijke auditor, DELOITTE Bedrijfsrevisoren BV, vertegenwoordigd door Ben Vandeweyer en Maurice Vrolix, heeft bevestigd dat de bijgevoegde balans van SD Worx NV per 31 december 2022 en de bijbehorende resultatenrekening en toelichtingen over het boekjaar afgesloten op die datum nog niet gecontroleerd werden en dat de wettelijke auditor er bijgevolg geen oordeel over geeft.

Meer details kunnen teruggevonden worden in het rapport