SD Worx neemt Roemeense payrollmarktleider Romanian Software S.R.L. over en zet Europese expansie voort

Signing_1200x827

SD Worx, de toonaangevende Europese leverancier van HR- en payrolloplossingen, heeft Romanian Software S.R.L. overgenomen, de marktleider in Roemenië voor payroll- en Human Capital Management (HCM)-oplossingen. Met deze overname versterkt SD Worx zijn positie in Centraal- en Oost-Europa en breidt het zijn aanbod van eigen payrolltechnologieën uit voor klanten in het binnen- en buitenland. Romanian Software S.R.L. krijgt toegang tot de volledige payroll- en HR-software en -diensten van SD Worx en tot de steeds verder groeiende aanwezigheid van SD Worx in heel Europa.

Romanian Software S.R.L. is het bedrijf achter colorful.hr, een complete suite van in-house ontwikkelde salarisadministratie- en HCM-oplossingen, inclusief een online tool om het bruto- of nettoloon van mensen te berekenen. Colorful.hr wordt on premise en in de cloud aangeboden, optioneel met bijbehorende payrolldiensten via de leverancier. Romanian Software S.R.L. werd opgericht in 2001 en heeft 160 collega's in dienst die meer dan 750 klanten en hun 20.0000 werknemers helpen. Voorbeelden van klanten zijn Ikea, Starbucks, Louis Vuitton, Rewe, Altex, Cognizant en Pizza Hut. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Boekarest, heeft een marktaandeel van 14% in Roemenië en behaalde vorig jaar een omzet van 4,8 miljoen euro.

SD Worx ondertekende vandaag de overeenkomst om nu 80% van de aandelen te kopen. De resterende 20% wordt in 2025 verworven.

Kobe Verdonck
      We zijn verheugd om alle collega’s van Romanian Software S.R.L. te verwelkomen in de SD Worx- familie
      Kobe Verdonck
      Kobe Verdonck, CEO, SD Worx

Deze overname is een strategische zet die ons toelaat om ons portfolio en onze lokale aanwezigheid uit te breiden in Roemenië, een snelgroeiende en dynamische markt in Centraal- en Oost-Europa. We zien veel groeipotentieel in deze regio en we zijn ervan overtuigd dat onze gezamenlijke klanten hier ook voordeel uit kunnen halen. Romanian Software S.R.L. staat bekend om het leveren van hoogwaardige, in-house ontwikkelde payroll- en HCM-oplossingen aan diverse klanten, variërend van kleine en middelgrote bedrijven tot grote ondernemingen in Roemenië, zowel op lokaal als internationaal niveau. We kunnen deze klanten ondersteunen met uitgebreide payroll- en HR-diensten in heel Europa, waarbij we het beste van beide werelden bieden: lokale expertise binnen een internationale context,” zegt Kobe Verdonck, CEO van SD Worx

Het bundelen van onze krachten met SD Worx is een geweldige kans om onze groei en innovatie te versnellen. We delen dezelfde visie en waarden om een uitstekende klantenservice en geavanceerde technologie aan te reiken. Door onze capaciteiten te combineren, bieden we onze klanten meer waarde, keuze en flexibiliteit. We zijn verheugd om deel uit te maken van de SD Worx-familie en kijken ernaar uit om samen te werken aan een betere toekomst voor onze medewerkers, klanten en partners”, zegt Victor Dragomirescu, CEO van Romanian Software S.R.L.

De huidige aandeelhouders staan achter deze acquisitie en blijven volledig aan boord. De prijs van de overname wordt niet bekendgemaakt.

Bij deze transactie werd SD Worx geadviseerd door PwC Roemenië en D&B David si Baias. Romanian Software S.R.L. werd geadviseerd door Voicu & Asociații.

Over Romanian Software S.R.L.

Al ruim 20 jaar wijdt Romanian Software S.R.L. zich aan de transformatie van de manier waarop bedrijven hun meest waardevolle bezit beheren: hun mensen. Door onze rijke ervaring en geavanceerde technologie te bundelen, bieden we impactvolle en innovatieve oplossingen op het gebied van HR.

colorful.hr is een toonaangevend platform, ontwikkeld door Romanian Software S.R.L., waarmee bedrijven hun HR-processen kunnen digitaliseren. We zijn een strategische partner voor meer dan 750 bedrijven in heel Roemenië en bieden hun expertise op het gebied van payroll- en HCM-oplossingen. Het colorful.hr-platform biedt een suite van aanpasbare tools die HR-afdelingen in staat stellen om prestaties te monitoren en groei te ondersteunen. Onze toewijding aan efficiënte en innovatieve HR-oplossingen blijkt uit ons werk. colorful.hr, ondersteund door de ervaring en technologie van Romanian Software S.R.L., blijft marktleider en een katalysator voor digitale transformatie in HR-management.

Voor meer informatie: www.colorful.hr