1. Home>
  2. Nieuws>
  3. Software & automatisering>

Tips om je HR-bedrijfsprocessen efficiënter te maken

-Leestijd:: 3 Minuten
Nl_blog_HR_1200x800

    Zo houd jij als HR-professional tijd over

    Of het nu gaat om het verwerken van de salarisadministratie of het werven van nieuwe toptalenten, als HR-professional ben je verantwoordelijk voor veel verschillende HR-bedrijfsprocessen in je organisatie. Als je zoveel ballen in de lucht houdt, wil je zo efficiënt mogelijk met je tijd omgaan. Daarom is het ontzettend zinvol om eens kritisch te kijken naar hoe je binnen jouw team of afdeling de belangrijkste HR- en payroll bedrijfsprocessen kunt verbeteren. 

    En wie anders dan jijzelf weet het beste welke HR-werkzaamheden op jouw afdeling beter zouden kunnen? Precies, niemand! Zorg er daarom voor dat je meer inzicht krijgt in de doorlooptijd van je HR- en payrollprocessen. Alleen dan kun je bekijken hoe bijvoorbeeld het verwerken van declaraties sneller kan of hoe het accorderen van verlofaanvragen efficiënter kan.

      HR-software voor het automatiseren van je HR-bedrijfsprocessen

      Voor veel HR- en payrollprocessen is HR-software beschikbaar waarmee een heleboel van de dagelijkse werkzaamheden in je team sneller uitgevoerd kunnen worden. Om een goede keuze te kunnen maken in de juiste HR-software voor jouw zakelijke behoeften is het belangrijk dat je inzichtelijk maakt welke HR-bedrijfsprocessen je kunt automatiseren.

      • Welke processen verlopen nog op papier en kunnen dus nog worden gedigitaliseerd?
      • Welke standaard procedures kunnen worden verwerkt in workflows? Als je die workflows voorziet van notificaties, mis je nooit meer een deadline.
      • Met welke HR-software werk je al? En zijn er koppelingen mogelijk om dubbele invoer tegen te gaan?

        Meer inzicht met HR-analytics

        Laat de data vóór je werken in zowel je dagelijkse werk als in besluitvormingen. Bepaal zelf hoe je je HR-data wil ontvangen en maak gebruik van handige rapporten.

        • Hoe kun je de dagelijkse gegevensstroom zo goed mogelijk reguleren? Door het aantal kanalen waarlangs gegevens binnen komen zo veel mogelijk te beperken, wordt het gemakkelijker om grip te krijgen en te houden op de hoeveelheid data die jouw team dagelijks te verwerken krijgt.
        • Welke rapporten laten jouw HR-analytics spreken? Stel regelmatig, het liefst geautomatiseerd, zowel operationele als strategische rapportages op, zodat je alle gewenste inzichten en kpi’s tot je beschikking hebt.

        Ben je geïnteresseerd in welke stappen jij nog meer kunt zetten om je werkzaamheden efficiënter in te delen? Zorg dat je tijd overhoudt voor de onderdelen van je werk waar jij écht voldoening uit haalt. Download onze HR- en Payroll efficiency checklist.

          Ontdek hoe jij als HR-professional tijd overhoudt.

          Ontdek welke eenvoudige stappen jij kunt zetten om jouw werk in minder tijd te doen.

            Download de HR-efficieny checklist

            Gerelateerde artikelen

            automatisering
            Blog

            Nieuw in Cobra: zelf gemakkelijk rapportages maken

            Elke HR-afdeling kent het. Er wordt gevraagd of je even snel ‘een lijstje kunt draaien van X’, of ‘een overzichtje over Y’. Denk aan vragen als ‘wat is de gemiddelde leeftijd per team?’ of ‘welke oproepkrachten zijn er dit jaar in dienst gekomen?’

            In Cobra vind je weliswaar veel standaard overzichten, maar vaak heb je nét even andere variabelen nodig. Daarom lanceren we dit najaar een volledig vernieuwde rapportagemogelijkheid in onze HR- en salarissoftware: Ad hoc rapporten. Met Ad hoc rapporten kun je handige overzichten naar keuze maken en exporteren naar Excel.

            2021-08-25
            Prins
            Blog

            Prinsjesdag 2018 | De hoogtepunten voor HR- en salarisprofessionals

            Op 18 september 2018 zijn tijdens Prinsjesdag de Miljoenennota en het Belastingplan 2019 gepresenteerd. We hebben de belangrijkste punten voor je op een rijtje gezet.

            By Huub Paffen2018-09-18
            NL whitepaper
            Guide

            Ontdek hoe jij als HR-professional tijd overhoudt.

            Je investeert veel tijd in jouw taken op het gebied van HR en Payroll. Maar door de administratieve rompslomp kom je niet toe aan de dingen die je écht wilt doen. Herkenbaar?