Ontdek hoe jij als HR-professional tijd overhoudt.
Ontdek welke eenvoudige stappen jij kunt zetten om jouw werk in minder tijd te doen.
Of het nu gaat om het verwerken van de salarisadministratie of het werven van nieuwe toptalenten, als HR-professional ben je verantwoordelijk voor veel verschillende HR-bedrijfsprocessen in je organisatie. Als je zoveel ballen in de lucht houdt, wil je zo efficiënt mogelijk met je tijd omgaan. Daarom is het ontzettend zinvol om eens kritisch te kijken naar hoe je binnen jouw team of afdeling de belangrijkste HR- en payroll bedrijfsprocessen kunt verbeteren.
En wie anders dan jijzelf weet het beste welke HR-werkzaamheden op jouw afdeling beter zouden kunnen? Precies, niemand! Zorg er daarom voor dat je meer inzicht krijgt in de doorlooptijd van je HR- en payrollprocessen. Alleen dan kun je bekijken hoe bijvoorbeeld het verwerken van declaraties sneller kan of hoe het accorderen van verlofaanvragen efficiënter kan.
Voor veel HR- en payrollprocessen is HR-software beschikbaar waarmee een heleboel van de dagelijkse werkzaamheden in je team sneller uitgevoerd kunnen worden. Om een goede keuze te kunnen maken in de juiste HR-software voor jouw zakelijke behoeften is het belangrijk dat je inzichtelijk maakt welke HR-bedrijfsprocessen je kunt automatiseren.
Laat de data vóór je werken in zowel je dagelijkse werk als in besluitvormingen. Bepaal zelf hoe je je HR-data wil ontvangen en maak gebruik van handige rapporten.
Ben je geïnteresseerd in welke stappen jij nog meer kunt zetten om je werkzaamheden efficiënter in te delen? Zorg dat je tijd overhoudt voor de onderdelen van je werk waar jij écht voldoening uit haalt. Download onze HR- en Payroll efficiency checklist.
Ontdek welke eenvoudige stappen jij kunt zetten om jouw werk in minder tijd te doen.
Elke HR-afdeling kent het. Er wordt gevraagd of je even snel ‘een lijstje kunt draaien van X’, of ‘een overzichtje over Y’. Denk aan vragen als ‘wat is de gemiddelde leeftijd per team?’ of ‘welke oproepkrachten zijn er dit jaar in dienst gekomen?’
In de HR- en salarissoftware van SD Worx vind je weliswaar veel standaard overzichten, maar vaak heb je nét even andere variabelen nodig. Daarom heeft SD Worx vorig najaar een volledig vernieuwde rapportagemogelijkheid gelanceerd: Ad hoc rapporten. Met Ad hoc rapporten kun je handige overzichten naar keuze maken en exporteren naar Excel.
Opkomende technologieën bieden HR-teams ondersteuning in verschillende domeinen, waaronder employee experience. Hoe goed combineren Europese bedrijven de brandende behoefte aan digitalisering met het hernieuwde besef dat hun mensen centraal moeten staan? Deze en andere vragen worden beantwoord in een boeiend e-book.
Inclusief praktische voorbeelden