1. Home>
Voldoen aan verwachtingen van werknemers met flexwerk
Blogartikel

Hoe zorg ik ervoor dat opties voor flexwerk voldoen aan de verwachtingen van werknemers?

Hoewel het aanbieden van opties voor flexwerk een stap in de goede richting is, laten organisaties vaak na om beleid op dit punt af te stemmen op de verwachtingen van werknemers. Ons onderzoek signaleert een behoorlijke kloof: terwijl 62% van de werknemers de voorkeur geeft aan een flexibel dagrooster, is dit momenteel slechts voor 43% realiseerbaar. Zo waardeert 60% van de werknemers flexwerk, maar slechts 43% kan er van profiteren.

8-8-2025
Hotel HR Playbook
Whitepaper

Whitepaper | Tijd besparen met digitale HR - 10 praktische tips

Wil je minder rompslomp en meer overzicht in je HR? Download de whitepaper en leer hoe digitalisering je werkdag verlicht.

6-8-2025
Vrouw werkt achter laptop
Blogartikel

Aof-premie: zo voorkom je dat je te veel betaalt

Betaal je ongemerkt te veel Aof-premie? Die kans is groter dan je denkt. Veel werkgevers zijn ingedeeld in een te hoge categorie en betalen daardoor onnodig veel premie. Weet jij hoe deze premie werkt? En of jouw organisatie wel in de juiste categorie is ingedeeld? Een kleine fout in de premie-indeling kan jaarlijks zorgen voor duizenden euro’s extra kosten per jaar. In dit artikel lees je wat de Aof-premie is, wanneer je moet ingrijpen en hoe je dit kunt controleren.

By Fleur van Gisbergen31-7-2025
mensen op kantoor
Blogartikel

Zomerse kleding op werk: wat mag wel en niet?

Zodra de zon zich laat zien en de temperaturen stijgen, kiezen veel mensen voor luchtige kleding. Ook op het werk zie je dan al snel slippers, korte broeken, hemdjes of zomerse jurkjes. Herkenbaar? Veel werkgevers vragen zich dan af: mag je daar iets van zeggen? En zo ja, hoe pak je dat aan?

By Fleur van Gisbergen29-7-2025
Tijdsmanagement optimaliseren voor productiviteit en betrokkenheid
Blogartikel

Hoe kan tijdsmanagement de doelen van onze organisatie ondersteunen?

Tijdsmanagement draait niet alleen om registratie van de werktijd – het is een strategische tool die de productiviteit van het personeel, naleving en het welzijn van werknemers kan stimuleren. Uit ons onderzoek blijkt dat 75% van de werknemers hun werktijd moet registreren. En dat is geen overbodige luxe – werkgevers die tijdsregistratie- en planningssystemen gebruiken, melden een gemiddelde tijdsbesparing van 30%, gestroomlijnde processen en ondersteuning van bedrijfs- én personeelsbehoeften.

15-7-2025
Vakantie & arbeidsrecht
Blogartikel

Vakantie & arbeidsrecht: wat moet je weten als hr-professional?

De zomervakantie is in volle gang en daarmee ook de vragen van werknemers over hun vakantiedagen. Als hr-professional weet je dat het opnemen van vakantie niet altijd zo eenvoudig is als het lijkt. Wat zijn bijvoorbeeld de regels rondom het vervallen van wettelijke vakantiedagen? Mag je als werkgever een vakantieaanvraag weigeren? En wat doe je als een werknemer ziek wordt op vakantie? We geven je antwoord op deze drie veelgestelde vragen.

By Fleur van Gisbergen15-7-2025
Waar moet ik investeren om mijn tijdsregistratie te verbeteren
Blogartikel

Waar moet ik investeren om mijn tijdsregistratie te verbeteren?

Het optimaliseren van tijdsregistratie en personeelsplanning is een belangrijke uitdaging voor werkgevers, waarbij 34% prioriteit geeft aan de tijdsindeling en output. De op één na grootste zorg (gekozen door 33%) is echter meer vertrouwen van werknemers en het verminderen van de indruk dat tijdsregistratiesystemen te sterk controleren.

14-7-2025
Evenement HR @ Worx SD Worx
Event

HR @ Worx

HR is continu in beweging – ben jij er klaar voor? Op 4 november verwelkomen we je graag op HR @ Worx 2025: een energieke dag vol inzichten, HR-trends en inspiratie. 

Je stelt zelf je ideale dag samen door een keuze te maken tussen de diverse breakout-sessies.  Verdiep je in trends, verzuim, arbeidsrecht of ga juist voor verrassende invalshoeken. Met Erik Wegewijs (Special Forces) als inspirerende keynote en Omdenken die je uitdaagt om anders naar problemen te kijken.

Wat kan je verwachten?

We hebben een afwisselend programma samengesteld met inspirerende sessies, speciaal afgestemd op wat jij nodig hebt als HR-professional.

  • Een afwisselend programma met gezamenlijke én breakout-sessies.
  • HR-trends, inzichten en inspiratie
  • Gratis toegang tot het event
4-11-2025
Wat zijn de pluspunten van het gebruik van tijds-&aanwezigheidsregistratiesoftware?
Blogartikel

Wat zijn de pluspunten van het gebruik van tijds- en aanwezigheidsregistratie software?

Tijdregistratiesoftware kan een echt strategisch voordeel zijn voor bedrijven die hun personeelsactiviteiten willen optimaliseren  en efficiënt willen opschalen. Ruim 70% van de bedrijven met meer dan 2.500 werknemers maakt gebruik van systemen voor personeelsplanning. Het is dus duidelijk dat grote organisaties de waarde van slimme planningsoplossingen hebben herkend. De mate van acceptatie bij kleinere bedrijven daalt echter tot 52%, wat de kans op groei op dit punt bevestigt.

20-6-2025
Hoe kies ik de juiste tijdsregistratie-software?
Blogartikel

Hoe kies ik de juiste tijdsregistratiesoftware?

De juiste software voor tijdsregistratie kiezen is een cruciale beslissing die niet alleen invloed heeft op personeelsbeheer, maar ook op de naleving, integratie en tevredenheid van werknemers. Nu 28% van de ondernemingen prioriteit geeft aan oplossingen in lijn met veranderende wetgeving, 26% zich richt op beveiliging en toegangscontrole en 25% waarde hecht aan naadloze integratie met andere systemen zoals payroll, mag het duidelijk zijn dat functionaliteit een cruciale factor is. Daarnaast moeten moderne oplossingen voor personeelsmanagement rekening houden met toenemende complexiteit zoals gegevensbeveiliging, wettelijke naleving en selfservicemogelijkheden voor werknemers.

19-6-2025
AI
Blogartikel

Eén platform voor recruitment én payroll dankzij nieuwe samenwerking

SD Worx heeft de krachten gebundeld met HROffice Recruitment en Adver-Online. Door slimme integraties van technologie en expertise ontstaat één krachtig platform voor moderne HR-teams.

18-6-2025
Disfunctionerende werknemer
Blogartikel

De 3 meest gemaakte fouten bij een disfunctionerende werknemer

Een disfunctionerende werknemer is voor veel werkgevers een lastig en gevoelig dossier. Toch komt het vaker voor dan je denkt. Wat jammer genoeg ook vaak voorkomt, is dat er cruciale fouten worden gemaakt in de aanpak ervan. Fouten die niet alleen het proces vertragen, maar ook juridische of financiële risico’s met zich meebrengen. In dit artikel delen we de 3 meest gemaakte fouten en hoe je ze vermijdt.

By Jilly El Moridi17-6-2025